Fabrikalar gece gündüz çalışıyor: Ocak ayı gelmeden 500 bin tane istiyorlar

Promosyon Eserleri İmalatçıları ve Satıcıları Derneği (PROMOTÜRK) Yönetim Kurulu Lideri Yücetürk, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türkiye promosyon bölümünün bugünlerde üç vardiya halinde çalıştığını kaydederek, kesimin yıllık cirosunun yüzde 70’lik kısmını yılın son 3 ayında yaptığını söyledi.

Sektörde geçmişten gelen alışkanlık nedeniyle yeni yılla müşterilerine ve çalışanlarına ikram vermek ve göndermek isteyen şirketlerin yılın son 3 ayında promosyon eser siparişi verdiğini lisana getiren Yücetürk, 2024’ü yüzde 35’lik büyüme ve 135 milyar liralık büyüklükle kapatmayı beklediklerini anlattı.

Yücetürk, son yıllarda öne çıkan markaların kurumsal tanıtım eserlerine verdiği ehemmiyetten bahsederek, global manada yaşanan ekonomik aksiliklerden etkilenmediklerini, “akıllı firmaların bu türlü devirlerde promosyon eserlere daha fazla kıymet verdiğini” söyledi.

Gelecek yıl enflasyondan arındırılmış formda en az yüzde 20-25’lik büyüme hedeflediklerini vurgulayan Yücetürk, kelamlarını şöyle sürdürdü:

“Çünkü Türkiye büyük bir ülke. Jeopolitik pozisyonuyla, idaresiyle, ticareti yapan firmaların sayısıyla, genç dinamik nüfusuyla bir arada çok güzel bir ülkedeyiz. Dönemsel olarak inişler kalkışlar olsa da Türk halkı, tüccarı ve insanları feraset sahibi. Türk halkının en büyük özelliği krizlerde süratli durum alması. O nedenle 2025’in 2024’ten çok daha düzgün olacağına inanıyoruz. Gelecek yılı 180 milyar liralık büyüklükle kapatmayı hedefliyoruz.”

“Yılbaşı promosyonları ortasına hoparlörler ve küçük termoslar da girdi”

Mehmet Yücetürk, üzerine marka yazılabilen her şeyin promosyon kesimi içerisinde yer aldığını belirterek, dokuma eserlerinden ahşaba, camdan metale, plastikten doğramaya, kırtasiye eserlerinden oyuncaklara kadar tüm hepsinin promosyona girdiğini aktardı.

Direkt promosyoncu olarak addedilen işletmelerde çalışan sayısının 300 bini aştığını lisana getiren Yücetürk, lakin kendi üretimiyle birlikte promosyon eseri yapan şirketlerin istihdamının 1 milyonu bulabildiğini söyledi.

Yücetürk, yılbaşı için en çok ajanda ve kalem siparişi verildiğini kaydederek, “Ancak son vakitlerde gelişen teknoloji ve irtibat çağıyla birlikte teknolojik eserler promosyon kesimine de girdi. Burada en kıymetli eserler powerbankler, USB bellekler, hoparlörler ve küçük termoslar en çok tercih edilen eser kümeleri ortasında yer alıyor.” diye konuştu.

Türkiye, 45 ülkedeki seçimler için promosyon üretiyor

PROMOTÜRK Yönetim Kurulu Lideri Yücetürk, Türkiye’nin bu yıl 3 milyar dolar promosyon ihracatı beklediğini kaydederek, 2030’da ise 5 milyar dolarlık ihracat hedeflediklerini vurguladı.

Çok dinamik bir kesim olan Türk promosyon dalının yurt dışında değerli işlere imza attığını vurgulayan Yücetürk, şunları söyledi:

“Yurt dışında yaşanan seçimlerden toplumsal olaylara ve sportif tertiplere kadar birçok gelişmede Türkiye’de üretilen promosyonlar kullanılıyor. 4 kıtada 45’in üzerinde ülkeye seçim promosyonu üretip gönderiyoruz. Bunlar milyon adetlik siparişler. ABD’den Afrika’ya, Balkanlardan Avrupa’ya kadar bu seçim promosyonlarını gönderiyoruz. Mesela ABD’nin 47. Başkanı seçilen Donald Trump’ın seçim devrinde taktığı ve üzerinde ‘Make America Great Again’ yazılı şapkaların bir kısmı Adıyaman’da üretilmişti. Mesela Suriye’deki yaşanan son gelişmelerin akabinde gelen siparişlerle birlikte bayrak üreten üyelerimiz şu anda üç vardiya çalışıyor. Suriye’nin yeni bayrağını Türk üreticiler üretiyor. Şu anda alınan siparişler 500 bin adedi aştı. Suriyeli tüccarlar burada yaptırıp, orada pazarlamasını yapıyor.”

Yücetürk, Türkiye’nin Çin’den farkının kalite ve sürat olduğunu kaydederek, “Seçim promosyonlarında sürat çok değerli. Bizim de bulunduğumuz pozisyon prestijiyle süratli üretim ve teslimat yapabiliyoruz. Türkiye’de iğneden ipliğe binlerce dalda yüz binlerce eser üretilebiliyor. Sürat, kalite ve bunu organize edecek yetkinlikte, dış dünya ile bu ticareti geliştirebilecek yetkinlikte çalışanların olması bizi öne çıkartıyor.” diye konuştu.

Trump’ın seçim şapkalarının da süratli üretim sayesinde Türkiye’den sipariş edildiğini kaydeden Yücetürk, “Bir hafta içinde 100 bin şapka gönderildi. Sonrasında bilhassa kalite konusunda çok mutlu kalındığına ait geri dönüşler oldu. Sipariş geldikten 7 gün sonra üretilen şapkalar Amerikalı seçmenin başındaydı.” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir